Aktualności
Uczniowie klasy 1 poznali kolejną sylwetkę naukowca w ramach Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Luźne lekcje z naukowcami - poznajemy i eksperymentujemy" - był to Cai Lun. Dzieci zapoznały się z prezentacją, a następnie obejrzały film, który przybliżył im postać chińskiego wynalazcy papieru. Pierwszaki poznały historię powstawania papieru oraz etapy technologii jego produkcji. Następnie zmierzyły się z labiryntem, w którym miały za zadanie doprowadzić Cai Luna do kartki papieru. Na koniec wykonały eksperyment "bańka w bańce", którego celem było, przy użyciu płynu do naczyń i słomki, wydmuchanie jak największych baniek. Podczas podjętych działań, cały czas towarzyszyła nam radość i dobra zabawa radości
Spotkania wspierające dla rodziców uczniów Szkoły Podstawowej
Nr 4 w Myszkowie
Osoby prowadzące: mgr Magdalena Bulska – Łuszczyk (psycholog szkolny), mgr Zuzanna Noskowicz (pedagog szkolny, pedagog specjalny)
Adresat spotkań: rodzice uczniów Szkoły Podstawowej Nr 4 w Myszkowie
Częstotliwość spotkań: raz w miesiącu, wg zapotrzebowania
Termin realizacji działań: cały rok szkolny
Cel główny: udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej, wsparcia dla rodziców
w procesie wychowawczym
Cele szczegółowe:
-
udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka,
-
udzielanie pomocy rodzicom w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych
i wychowawczych, -
rozmowy dotyczące zaspokajania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów,
-
prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego,
-
rozmowy o stwarzaniu warunków aktywnego i pełnego uczestnictwa dziecka w życiu przedszkola, szkoły oraz w środowisku społecznym,
-
rozmowy o emocjach, „trudnych sprawach”, wypaleniu w roli rodzica, strategiach wychowawczych,
-
poradnictwo w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, opracowanie możliwych scenariuszy wydarzeń,
-
podejmowanie próby mediacji w przypadku wystąpienia konfliktu na linii rodzic – uczeń – nauczyciel,
-
tworzenie bazy kontaktów rodziców jako potencjalnej grupy wsparcia.
Przebieg, realizacja działań:
-
umawianie wizyt z pedagogiem lub psychologiem poprzez e – dziennik lub telefonicznie za pośrednictwem sekretariatu szkoły
-
udzielanie poradnictwa wg zapotrzebowania, odbycie konsultacji.
Strona 4 z 18